TOP 3 najzdravije vrste ribe, koje treba jesti

Kažu da ribu treba jesti bar dva puta nedeljno!

U našem podneblju se riba jede u dva navrata: kad su posne slave i kad su posni praznici. A i u tim slučajevima, često, nerado.

Kada je reč o izboru ribe u našim krajevima, šaran važi za kralja ribljih specijaliteta, u obzir mogu da dođu još oslić ili pastrmka. Stručnjaci preporučuju konzumiranje ribe, zbog Omega 3 masnih kiselina, kojih u šaranu i pastrmci, baš i nema. Ovo pravilo se posebno odnosi na ljude koji su osetljivog zdravlja, kao i za trudnice. Omega 3 kiseline su jako bitne u trudnoći.

Riba nije baš ni jeftina, što dodatno doprinosi njenoj nepopularnosti, kada idemo u kupovinu namirnica za ručak. Ali šta ako vam kažemo da su ribe sa najviše Omega 3 masnih kiselina, ujedno i najjeftinije…

Evo o kojim vrstama se radi!

Riba je jako zdrava za jelo, pogotovo za trudnice.

Koja riba je najzdravija?

Među najzdravijim ribama jeste haringa. Posle girice, ovo je najjeftinija riba koja se može naći kod nas. Pored Omega 3, sadrži i velike količine Omega 6 masnih kiselina. Ovi sastojci utiču na pozitivno raspoloženje i imunitet.

Na domaćem tržištu je često i nestašica ove ribe, tako da nije na odmet ponekad napraviti i zalihe u zamrzivaču. Haringa ujedno nije baš popularna zbog toga što ima mnogo kostiju, ali ako vodite računa o svom zdravlju, razmislite da uvedete haringu bar jednom nedeljno u svoj jelovnik.

Zdrava, a takođe jeftina

Među jeftinijim, a zdravijim ribama jeste i skuša. Mogu se naći u različitim veličinama, za jedan obrok su idealne skuše od 200g do 400g po komadu. Kod nas se mogu naći skuše iz različitih zemalja, mada preporučujemo irsku ili norvešku skušu, jer su one poreklom iz hladnijih mora, pa su samim tim i zdravije. To nikako ne znači da su, recimo, španske skuše mnogo lošije, ali ako imate priliku da birate, neka to budu skuše iz severnih mora.

Skuša ima dosta Omega 3 masnih kiselina.

Skuša nije popularna, zbog svog gorkog ukusa. Gorčina se može izbeći ako se pravilno spremi. Za početak, potrebno je da skuša bude dobro očišćena, a gorčinu možete eliminisati ako je spremite u rerni sa puno povrća i zelenila ( peršun, celer, itd ).

Ako volite prefinjeniju ribu…

Jedna od top tri najzdravije ribe jeste i losos, koji je veoma ukusan, ali je zato i skuplji od haringe i skuše. Nema ni puno kostiju, jedna središnja i možda još par sitnijih oko kože.

Losos je takođe jedna od najzdravijih riba. Možete ga kupiti i kao filet.

Losos je takođe specifičan za spremanje, ako se ne pripremi kako treba, može biti dosta suv. Zato predlažemo da odstoji dan, dva u marinadi ili da ga pečete u rerni, tako što ćete ga uviti u foliju, jer će se tako ispeći u sopstvenom soku.

Ukoliko vam je budžet malo veći, možete konzumirati dimljeni losos ili losos filete.

Postoji još puno zdravih vrsta ribe, koje možete uvrstiti u svoj jelovnik, ako želite da se hranite zdravije, među njihma su i tuna ( pri tom ne mislimo na tunjevinu u konzervi ), bakalar, riba list, raža, itd. Sve su to namirnice sa visokim sadržajem Omega 3 masnih kiselina. U ishranu možete uvesti i riblje ulje, koje je takođe zdravo.

Da li znate neki dobar recept za haringu, skušu ili losos? Pišite nam vaše predloge u komentarima.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *