Kako da smršam?

Jedna od najtraženijih tema na internetu jesu saveti u vezi sa mršavljenjem. Ceo svet je u istom problemu jer je hrana puna skrivenih kalorija.

U ljudskoj prirodi je da se premalo bavimo zdravljem dok smo zdravi, tek kad nastanu ozbiljni zdravstveni problemi okrećemo „novi list“. U periodu korone pokrenut je talas treniranja, spremanja zdravih obroka i edukacije u tom smeru.

Sve je više trenera i instruktora kao i promotera zdravih stilova života na socijalnim mrežama, što je dobro, mada sve dok je gojaznih znači da to nije dovoljno. Dobra je informacija ta da je problem viška kilograma, ta;nije, lošeg telesnog sastava lako rešiv, ali je za mnoge loša vest da skoro sve zavisi od osobe koja je u problemu.

Probaćemo da kroz ovaj blog damo doprinos svetskim trendovima i  utičemo na svest pojedinaca o zdravim navikama, jer kroz kompletno školovanje očigledno preskačemo edukaciju o hrani i aktivnostima usmerenim očuvanju zdravlja, pa ostaje da se na sve druge načine borimo da ljudi dođu do korisnih informacija kako bi rešavali svoje probleme. Najbolji način je edukacija jer je vrlo bitno da svako zna zašto se određena hrana koristi a zašto je druga hrana za izbegavanje, kao i koje aktivnosti se koriste za kakvu promenu u telu.

Šta je to što bi mogao biti konkretan savetništa što neko nije rekao do sad!

Čarobni napitak, na žalost, ne postoji. Prva stvar je da shvatimo gde su greške u vašoj ishrani i vašem treningu (ako uopšte postoji trening u vašoj životnoj rutini).

Najbolji način da sagledate svoju ishranu jeste da zabeležite svaki obrok u narednih sedam dana – sve što pojedete i popijete. Kada budete gledali spisak namirnica na kraju procesa tek tada ćete biti svesni koliko je grešaka u ishrani – ako vam ne bude jasno obratite se nekom stručnijem licu iz okruženja da vam pojasni (nutricionista, trener i slično).

Možete izračunati prosečan dnevni kalorijski unos, kao i potrošnju računajući dnevne aktivnosti – postoji i dosta aplikacija koje vam olakšavaju račun. Brojanje kalorija je u početku naporno ali neophodno sredstvo koje pomaže u sagledavanju problema. To je prvi korak kada se kreće u promenu, jer je potrebno da znamo gde se nalazimo u ovom trenutku kako bi smo mogli da odredimo dalje korake.

Dakle prvi savet je zabeležiti sve što se pojede i popije u sedam dana. Baš sve, čak i sok u na dnu čaše koji je ostao detetu pa smo „srknuli“ da ne prosipamo bezveze. Svako parče čokoladice koju „maznemo“ u prolazu.

U ovom delu moramo biti iskreni jer to je najvažniji korak, a svaki previd u zapisivanju će dati pogrešnu sliku, to je jasno.

Autor teksta: Ivan Krunić, personalni trener https://www.facebook.com/krunic.ivan

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *